1060080512 |
Formació de professionals que fan suport a la inclusió SEEZ |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
11/10/2020 - 6/6/2021 (20 hores) de 15:15h a 17:15h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
SG de Planificació i Gestió d'Educació Inclusiva
|
| |
|
Activitat en format virtual que pertany al PFZ del districte de Gràcia. |
| |
Tipus activitat |
SEEZ Formació de professionals que fan suport a la inclusió SEEZ
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Proposta flexible i orientativa que cal adaptar a les necessitats de cada zona.
Pot preveure sessions obertes a tot el professorat, equips directius,... en temes d’atenció a la diversitat: intercanvi d’experiències, xerrades de sensibilització... i potenciar la col·laboració amb altres assessors/es o seminaris que es realitzen a la zona.
|
| |
Objectius |
● Compartir objectius i criteris per desenvolupar suports inclusius en els centres i a la zona.
● Disposar d’un espai formatiu per intercanviar experiències entre els centres per a millorar i compartir les estratègies de suport a l’alumnat més vulnerable o amb necessitats educatives especials.
● Potenciar la coordinació i la col·laboració entre centres ordinaris i centres d’educació especial per avançar en la inclusió
● Proposar activitats a la comunitat educativa per avançar en la inclusió i promoure millores en els models de suport
|
| |
Continguts |
● El rol dels professionals de suport, estratègies i recursos
● Metodologies per a atendre la diversitat a l’aula.
● Orientacions, materials i recursos per a la inclusió
● Criteris per afavorir la bona gestió dels recursos del centre. Ús inclusiu dels recursos.
● Estratègies, criteris i instruments per a l’atenció a la diversitat.
● Metodologies i intercanvi d’experiències en relació a pràctiques educatives que afavoreixen la inclusió
● Recursos TAC per a l’atenció a la diversitat. Inclusió digital.
|
| |
Observacions |
Aquesta activitat pot estar coordinada pel servei educatiu de zona (generalment els/les psicopedagogs/ues dels EAP) o per altres persones formadores
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals/grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres d’educació especial, orientadors/es d’educació secundària, professorat de pedagogia terapèutica, professionals de centres d’educació especial, professionals de SIEI, altres professionals de suport (fisioterapeutes, logopedes,…), membres d'equips directius i altres docents.
|
| |
E-mail |
a8930045@xtec.cat
|
| |
|
|